Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Θρησκευτικό μάθημα Παιδαγωγικό πλαίσιο και νομικές προϋποθέσεις

Θρησκευτικό μάθημα
Παιδαγωγικό πλαίσιο και νομικές προϋποθέσεις
Ελισάβετ Τάρη
Εκδόσεις Φυλάτος, 2015
Οι κατά καιρούς έντονες αντιπαραθέσεις για το σκοπό και το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών δεν συνιστούν απλά ένα από τα πολλά επιστημονικά προβλήματα που ταλανίζουν την Εκπαίδευση. Στην ουσία, πρόκειται για ένα σύνθετο ζήτημα που, μεταξύ των άλλων, δοκιμάζει τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας με αποτέλεσμα οι ιδεολογικές προσεγγίσεις συχνά να υπερισχύουν των αντίστοιχων επιστημονικών.
Στο ζήτημα αυτό, το ερώτημα που τίθεται είναι εάν η αδιαμφισβήτητη αξία της θρησκευτικής αγωγής, που σήμερα εκφράζεται και υλοποιείται μέσω ενός μονοφωνικού-δογματικού μαθήματος, συμβαδίζει με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, το εσωτερικό δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Η παρούσα έκδοση προσπαθεί να απαντήσει στο συγκεκριμένο ερώτημα, όχι ιδεολογικά, αλλά με κριτήρια επιστημονικά, λαμβάνοντας υπόψη, τόσο το παιδαγωγικό πλαίσιο, όσο και τις νομικές προϋποθέσεις και με την ελπίδα ότι τα συμπεράσματα θα συμβάλουν στον τερματισμό της σημερινής αδιέξοδης κατάστασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου