Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

ΜΑΘΗΜΑ 21

Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής με σύντομη αιτιολόγηση
1) Η είσοδος στην Εκκλησία Γίνεται με  α. απόταξη της παλιάς ζωής   στο μυστήριο του Βαπτίσματος β. έγγραφη ομολογία της  πίστης γ. μια σειρά εγγράφων που  χρειάζεται να συμπληρωθούν
2) Κατά τους Πρώτους χριστιανικούς αιώνες οι Πιστοί α. βαπτίζονταν ομαδικά β. βαπτίζονταν σε μεγάλη  ηλικία τη νύχτα του Πάσχα γ. βαπτίζονταν αφού είχε  προηγηθεί τριετής κατήχηση δ. όλα τα παραπάνω
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 
1. Κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, οι πιστοί…δ. όλα τα παραπάνω
Στην πρώτη χριστιανική εποχή, οι άνθρωποι βαπτίζονταν μεγάλοι, όπως γίνεται σήμερα στις χώρες της ιεραποστολής και στην Ελλάδα με αρκετούς οικονομικούς πρόσφυγες. Η κατήχησή τους κρατούσε τρία χρόνια και τη νύχτα του Πάσχα βαπτίζονταν ομαδικά. Ανάλογα με το στάδιο της κατήχησης λέγονταν: ακροώμενοι, κυρίως κατηχούμενοι και φωτιζόμενοι. Οι πρώτοι άκουγαν το λόγο του Θεού, χωρίς άλλη υποχρέωση. Οι δεύτεροι παρακολουθούσαν το πρώτο μέρος της Θείας Λειτουργίας με την υποχρέωση να ζουν χριστιανικά και οι τρίτοι ήταν εκείνοι που τους χώριζαν από το Βάπτισμα λίγες εβδομάδες. Αλλά και μετά το     Βάπτισμα συνεχιζόταν η κατήχηση για τους νεοφώτιστους. Όταν επικράτησε ο νηπιοβαπτισμός (5ος αι.), η κατήχηση ανατέθηκε στον ανάδοχο και στους γονείς του νηπίου.

3) Μαζί Με το Βάπτισμα Γίνεται και το α. το Μυστήριο του  Χρίσματος β. το Μυστήριο της  Ιεροσύνης γ. το Μυστήριο του Γάμου δ. κανένα άλλο  μυστήριο
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 1. Μαζί με το Βάπτισμα γίνεται και το… α. το Μυστήριο του Χρίσματος
Στην ακολουθία του Βαπτίσματος, είναι ενσωματωμένο και το μυστήριο του Χρίσματος. Ο ιερέας, ύστερα από κατάλληλη ευχή, χρίει το νεοφώτιστο σ' όλα τα μέρη του σώματος του με Άγιο Μύρο κάνοντας το σημείο του σταυρού και λέγοντας: «Σφραγίς δωρεάς Πνεύματος Αγίου.Αμήν». Η συμβολική αυτή πράξη βεβαιώνει τη δωρεά των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος.

4)Με Το Βάπτισμα Οι χριστιανοί α. αποκτούν τα κοινωνικά  προνόμια που έχουν τα μέλη  της Εκκλησίας β. ξεκινούν μια νέα ζωή και  συντάσσονται με τον Χριστό γ. χάνουν τα προνόμια της  ελεύθερης ζωής Στη Συνέχεια με αφετηρία τις απαντήσεις Σας να επισημάνετε Τι ακριβώς αλλάζει όταν ένας άνθρωπος γίνεται χριστιανό
ΑΠΑΝΤΗΣΗ 
1. Με το Βάπτισμα οι χριστιανοί…β. ξεκινούν μια νέα ζωή και συντάσσονται με τον Χριστό.
Η ένταξή μας στην άγια ποίμνη της Εκκλησίας γίνεται με το μυστήριο του Βαπτίσματος. Το σύστησε ο ίδιος ο Κύριος με την εντολή που έδωσε στους μαθητές του να βαπτίζουν τους ανθρώπους στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Ο στίχος: «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, χριστόν ενεδύσασθε» (Γαλ. 3,27) σημαίνει πως αυτός που βαπτίστηκε απαλλάχτηκε από την προπατορική αμαρτία. Αν είναι μεγάλος, απαλλάχτηκε από όλες του τις αμαρτίες. Ακόμη περισσότερο: απέβαλε τη θνητή του φύση και ντύθηκε το άφθαρτο και αθάνατο ένδυμα του Χριστού. Έτσι, το Βάπτισμα δεν είναι μόνο λουτρό που καθαρίζει, αλλά «λουτρό παλιγγενεσίας» (Τίτ. 3, 5), δηλαδή αναγέννησης, νέας δημιουργίας. Είναι αγία και ανεξίτηλη σφραγίδα. Όχημα που φέρνει στον ουρανό. Πραγματική απόλαυση της μακαριότητας του Παραδείσου. Χάρισμα υιοθεσίας. Εγκαθιστά στην ψυχή μας τη Βασιλεία των ουρανών».



5)Με το Μυστήριο του Χρίσματος α. ο άνθρωπος αναπτύσσει και
τελειοποιεί τις πνευματικές του  δυνάμεις β. ο άνθρωπος γίνεται
μέτοχος στο τριπλό αξίωμα  του Χριστού γ. ο άνθρωπος ονομάζεται  χριστιανός, επειδή έλαβε το Χρίσμα δ. όλα τα παραπάνω
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 
1. Με το μυστήριο του Χρίσματος…δ. όλα τα παραπάνω.
Με το Χρίσμα εξοπλιζόμαστε, τελειοποιούμε τις πνευματικές μας δυνάμεις, γινόμαστε
κοινωνοί και μέτοχοι της ζωή του Χριστού. Δε φθάνει που ξαναγεννηθήκαμε, πρέπει και
πνευματικά να προοδεύσουμε. Ο καθένας μας ως μέλος της Εκκλησίας πρέπει να είναι:
βασιλιάς, που κυριαρχεί στα πάθη του, ιερέας, που προσφέρει στον Κύριο πνευματικές θυσίες
και προφήτης, που διδάσκει τους συνανθρώπους του. Επειδή αξιωθήκαμε να χριστούμε,

έχουμε το όνομα χριστιανός και είναι τιμή μας αυτό.

6)Το Μυστήριο του Βαπτίσματος
.α. δεν είναι μια απλή  κοινωνική και οικογενειακή  τελετή β. ονομάζεται λουτρό  παλιγγενεσίας γ. σημαίνει απαλλαγή από το   προπατορικό αμάρτημα δ. όλα τα παραπάνω
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : ΤΟ Δ όλα τα παραπάνω
Το Βάπτισμα ενός παιδιού είναι σημαντικό γεγονός της ζωής του και μια ωραία οικογενειακή γιορτή. Για την Εκκλησία όμως έχει ευρύτερες διαστάσεις: πολιτογραφεί και εγγράφει στα μητρώα της ένα ακόμη μέλος της. Ένα νέο λιθαράκι μπαίνει στην οικοδομή της. Όταν ο ιερέας, ο ανάδοχος και το παιδί περιφέρονται γύρω από την κολυμβήθρα, ψάλλεται ο στίχος: «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε» (Γαλ. 3.27). Τα λόγια αυτά σημαίνουν πως
αυτός που βαπτίστηκε απαλλάχτηκε από την προπατορική αμαρτία. Αν είναι μεγάλος, απαλλάχτηκε από όλες του τις αμαρτίες. Ακόμη περισσότερο: απέβαλε τη θνητή του φύση και ντύθηκε το άφθαρτο και αθάνατο ένδυμα του Χριστού. Έτσι, το Βάπτισμα δεν είναι μόνο λουτρό που καθαρίζει, αλλά «λουτρό παλιγγενεσίας» (Τίτ. 3, 5), δηλαδή αναγέννησης, νέας δημιουργίας. 

7)Το μυστήριο του Βαπτίσματος α. καθιερώθηκε με την εντολή  που έδωσε ο Ιησούς στους  μαθητές του να βαπτίζουν  τους ανθρώπους στο όνομα της Αγίας Τριάδας β. μοιάζει με τον τρόπο που  βαπτίστηκε ο ίδιος ο  Χριστός στον Ιορδάνη  ποταμό γ. είναι ο τρόπος με τον οποίο  εντάσσεται ο άνθρωπος στην  Εκκλησία δ. όλα τα παραπάνω

Ερωτήσεις Αντιστοίχισης 

1)α. Άγιο Μύρο                      1. Όσοι μόλις βαπτίστηκαν
β. Νηπιοβαπτισμός                 2. Ακροώμενοι, κυρίως κατηχούμενοι, φωτιζόμενοι
γ. Ομάδες κατηχουμένων       3. Χρίεται ο νεοφώτιστος σε όλα τα μέρη του σώματός του με το σημείο                                                       του   σταυρού                                           
δ. Νεοφώτιστοι                   4. Οι ευχές της Εκκλησίας κατά το Βάπτισμα
ε. Ανάδοχος                          5. Αποκοπή τριχών από το κεφάλι του νηπίου
                                              6. Βάπτισμα σε νηπιακή ηλικία με ανάθεση της κατήχησης στον ανάδοχο                                                     και στους γονείς
                                              7. Ομολογία πίστεως για λογαριασμό του βαπτιζόμενου

2) α. Ντύσιμο με λευκά ρούχα  1. Βεβαιώνει τη δωρεά των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος

   β. Επάλειψη με λάδι        2. Συμβολίζει μια μικρή θυσία για τον Χριστό με την οποία                                                                    ο νεοφώτιστος  αναγνωρίζεται ως δούλος του Χριστού             
    γ. Επάλειψη με Άγιο Μύρο                                           
                                                 3. Συμβολική πράξη που δηλώνει την ευχή της Εκκλησίας για να                                                         γίνει ο  νεοφώτιστος κληρικός
                                                 
δ. Τριπλή κατάδυση στο νερό      4. Συμμετοχή στην τριήμερη ταφή και Ανάσταση του Χριστού
και ανάδυση 
ε. Κόψιμο λίγων τριχών από τα     5. Τιμητική αναφορά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο όπου           μαλλιά                                               γίνεται ο  καθαγιασμός του Αγίου Μύρου
                                                           6. Σύμβολο του αγώνα του χριστιανού, αφού έτσι έκαναν και                                                              οι  αθλητές πριν τους αγώνες
                                                             7. Συμβολική αναφορά στη φωτεινή ζωή του χριστιανού

Ερωτήσεις Συμπλήρωσης Κενών

«Η τριπλή.................... και ανάδυση στο νερό της ............................ σηµαίνει τη συµµετοχή του
βαπτιζόµενου στην.......................... ταφή και την Ανάσταση του Χριστού. Στη συνέχεια, χρίεται µε ................ ..................ο και ντύνεται στα ....................... (άγιο µύρο / τριήµερη / ολόλευκα / κολυµβήθρας / κατάδυση) 

«Στην ακολουθία του Βαπτίσµατος είναι ενσωµατωµένο και το ................................... Η χρίση

είναι γνωστή από την Παλαιά ∆ιαθήκη, όπου................................................... χρίονται πριν
αναλάβουν το έργο τους. Ήταν σηµάδι ....................και αφιέρωσης στον Θεό. Ο Κύριος είναι ....................(=χρισµένος), γιατί ως άνθρωπος χρίστηκε από το .............................. κατά τη Βάπτισή του». (κλήσης / µυστήριο του Χρίσµατος / Άγιο Πνεύµα / βασιλείς, ιερείς και προφήτες / Μεσσίας)

«Το Βάπτισµα ενός παιδιού είναι σηµαντικό γεγονός για τη ζωή του, καθώς επίσης µια ωραία

οικογενειακή γιορτή. Για την.................... έχει ευρύτερες διαστάσεις: Ένα νέο ........................... προστίθεται στο σώµα του Χριστού. Ο νεοφώτιστος ............ ................ και στο εξής µετέχει...............................». 

(Εκκλησία / είναι σηµαντικό γεγονός / στη ζωή του Χριστού / µέλος / αλλάζει ζωή) 

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
1)Η αποκοπή των τριχών από το κεφάλι,  κατά το Βάπτισµα, συµβολίζει.
α. την ωραιότητα της κεφαλής του πιστού β. την προσφορά προς τους νεκρούς, όπως στην αρχαία Ελλάδα γ. τη θυσία του πιστού προς τον Χριστό και την ένωσή του µ'  Αυτόν

2) Η ένταξη του χριστιανού στην Εκκλησία γίνεται µε το µυστήριο... α. της Εξοµολόγησης και την τελετή του Αγίου Μύρου β. του Χρίσµατος και τη Θεία Ευχαριστία

γ. του Βαπτίσµατος και του Χρίσµατος 
3) Η επάλειψη µε λάδι στο Βάπτισµα συµβολίζει. α. την πάλη ενάντια στο κακό, την αµαρτία
β. την ανάγκη για λάµψη του σώµατος γ. την αξία της σωµατικής οµορφιάς Α
4) Η καθιέρωση του Βαπτίσµατος οφείλεται. α. στη σύσταση του ίδιου του Χριστού προς
τους Αποστόλους β. στη διδασκαλία της Παλαιάς ∆ιαθήκης γ. στα λαϊκά έθιµα της
εποχής του Χριστού Α
5)Η σύσταση του µυστηρίου του Βαπτίσµατος οφείλεται... α. στον απόστολο Πέτρο β. στην Παλαιά ∆ιαθήκη γ. στον Ιησού Χριστό 
6) Η τριπλή κατάδυση και ανάδυση στο νερό της κολυµπήθρας σηµαίνει. α. τη συµµετοχή του
βαπτιζόµενου στην τριήµερη ταφή και την Ανάσταση του Χριστού β. την πνευµατική
ευθύνη του αναδόχου γ. την τήρηση ενός αρχαίου εθίµου Α
7)  Με το Βάπτισµα και το Χρίσµα η γυναίκα. α. µετέχει στη γενική εροσύνη β. µετέχει στην ειδική  ιεροσύνη γ. µπορεί απλά να παρακολουθεί τη λατρεία
8) Μια επιπλέον ονοµασία του Βαπτίσµατος είναι. α. «χρίσµα» επειδή ο νεοφώτιστος χρίεται µε
ιερό λάδι β. «λουτρό αναγέννησης» επειδή οδηγεί σε µια νέα ζωή γ. «φως» επειδή ο νεοφώτιστος φέρει άσπρη λαµπάδα
9) Ο ανάδοχος στο Βάπτισµα. α. εκπροσωπεί τον Χριστό στο µυστήριο του Βαπτίσµατος β. οµολογεί για λογαριασµό του παιδιού την πίστη της Εκκλησίας γ. αντικαθιστά τον ιερέα όταν χρειαστεί στο µυστήριο του Βαπτίσµατος
10. Ο θεσµός του νηπιοβαπτισµού. α. καθιερώθηκε από τον Ιωάννη τον Πρόδροµο β. είναι άγνωστος στην Εκκλησία γ. επικράτησε από νωρίς στην Εκκλησία 
11) Ο/Η ανάδοχος θεωρείται από την Εκκλησία. α. πνευµατικός πατέρας ή µητέρα του νεοφώτιστου β. µάρτυρας ότι ένας άνθρωπος βαπτίστηκε γ. βοηθός του ιερέα στο µυστήριο του Βαπτίσµατος
11) Στην αρχαία Εκκλησία η κατήχηση ήταν. α. το κήρυγµα που γινόταν στους βαπτισµένους πιστούς β. η διαδικασία διδαχής και προετοιµασίας των ανθρώπων για το  Βάπτισµα γ. ο χώρος που στέκονταν οι πρεσβύτεροι στον ναό κατά το Βάπτισµα 
12) Στην πρώτη χριστιανική εποχή, πριν το Βάπτισµα ήταν απαραίτητη η. α. κατήχηση β. γνώση της Παλαιάς ∆ιαθήκης γ. Θεία Κοινωνία 
13) Το Βάπτισµα του νέου πιστού γίνεται. α. στο όνοµα της Αγίας Τριάδος β. στο όνοµα του Ιησού Χριστού και των αποστόλων γ. στο όνοµα του Αγίου Πνεύµατος 
14)  Το νερό στο Βάπτισµα συµβολίζει... α. τη σωµατική καθαριότητα β. τον καθαρισµό του πιστού από την αµαρτία,  την αναγέννηση γ. την αξία του νερού για τη ζωή 
Ερωτήσεις ανάπτυξης Ομάδα Β:
1)Η Εκκλησία ονοµάζει το Βάπτισµα, «φώτισµα» καθώς επίσης και «λουτρό παλιγγενεσίας», δηλαδή αναγέννησης ή νέας γέννησης. Κατά τη γνώµη σας, σε ποιους λόγους οφείλονται αυτές οι ονοµασίες;

2)Με το Χρίσµα το νέο µέλος της Εκκλησίας, µε τη χάρη του Αγίου Πνεύµατος, γίνεται βασιλιάς, ιερέας και προφήτης. Αναλαµβάνει τον ρόλο και τις ευθύνες του απέναντι στον κόσµο και στην ιστορία, προσφέρει πνευµατική θυσία και η ζωή του αποκτά πνευµατικό περιεχόµενο· διδάσκει στους συνανθρώπους του τον λόγο του Θεού: την αγάπη, την ελπίδα, τη θυσία, τη χαρά και την ένωση µαζί Του. Να εκτιµήσετε την ευθύνη του χριστιανού απέναντι στον συνάνθρωπό του, τον εαυτό του και τον Θεό, µε βάση την προσφορά του µυστηρίου του Χρίσµατος.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Στην ακολουθία του Βαπτίσματος, είναι ενσωματωμένο και το μυστήριο του Χρίσματος.
Η πράξη της χρίσης είναι γνωστή από την Παλαιά Διαθήκη. Βασιλείς, ιερείς, προφήτες χρίονται
πριν αναλάβουν το έργο τους. Ήταν σημάδι κλήσης και αφιέρωσης στο Θεό. Ο Κύριος είναι ο
Μεσσίας (=χρισμένος), γιατί ως άνθρωπος χρίστηκε με το Άγιο Πνεύμα κατά τη Βάπτιση του.
Ο ιερέας, ύστερα από κατάλληλη ευχή, χρίει το νεοφώτιστο σ' όλα τα μέρη του
σώματος του με Άγιο Μύρο κάνοντας το σημείο του σταυρού και λέγοντας: «Σφραγίς δωρεάς
Πνεύματος Αγίου. Αμήν». Η συμβολική αυτή πράξη βεβαιώνει τη δωρεά των χαρισμάτων του
Αγίου Πνεύματος.
Έτσι το Χρίσμα έχει μια βαθύτερη σημασία. Με το μυστήριο του Βαπτίσματος γίναμε
νεοσύλλεκτοι στρατιώτες του Χριστού. Με το Χρίσμα εξοπλιζόμαστε, τελειοποιούμε τις
πνευματικές μας δυνάμεις, γινόμαστε κοινωνοί και μέτοχοι της ζωή του Χριστού. Δε φθάνει
που ξαναγεννηθήκαμε, πρέπει και πνευματικά να προοδεύσουμε. Ο καθένας μας ως μέλος της
Εκκλησίας πρέπει να είναι: βασιλιάς, που κυριαρχεί στα πάθη του, ιερέας, που προσφέρει
στον Κύριο πνευματικές θυσίες και προφήτης, που διδάσκει τους συνανθρώπους του. Επειδή
αξιωθήκαμε να χριστούμε, έχουμε το όνομα χριστιανός και είναι τιμή μας αυτό. Οι πρώτοι
χριστιανοί όταν σύρονταν στα δικαστήρια και τους ρωτούσε ο δικαστής ποιο ήταν το όνομά
τους, απαντούσαν: «Είμαστε χριστιανοί». Ας διδαχτούμε από το παράδειγμά τους.


3) Ο νηπιοβαπτισµός επικράτησε στην Εκκλησία, χωρίς να αποκλείεται να βαπτίζεται   κάποιος ενήλικας. Ποια είναι τα επιχειρήµατα, κατά τη γνώµη σας, που υποστηρίζουν τον νηπιοβαπτισµό και ποια το βάπτισµα ενηλίκων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Επιχειρήματα κατά νηπιοβαπτισμού :α)έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με το Σύνταγμα (στην ουσία, καταργείται η θρησκευτική ελευθερία που μνημονεύεται, καθώς στην πραγματικότητα υπάρχει «πειθαναγκασμός» με αποτέλεσμα τον προσηλυτισμό ενός άβουλου πλάσματος)β)ο νηπιοβαπτισμός στερείται ερείσματος στην Αγία Γραφή κι έρχεται σε αντίθεση και με την εντολή του Ιησού. Ο ίδιος ο Χριστός, δεχόταν την βάπτιση και την κατήχηση μόνο ενηλίκων, αφού έλεγε ''ο πιστεύσας και βαπτισθείς''  Δηλαδή, πρώτα πιστεύουμε και μετά βαπτιζόμαστε.


Επιχειρήματα υπέρ  νηπιοβαπτισμού: α)ο Χριστός στέλνει του μαθητές του να βαπτίσουν και να διδάξουν αυτούς,άρα προτάσσεται το βάπτισμα και ακολουθεί η διδασκαλία. Η  μαθητεία προκύπτει διά του βαπτίσματος  κι όχι δια της πίστεως. β)νηπιοβαπτισμό έχουμε και στην Αγία Γραφή: στην Κ.Δ έχουμε περιπτώσεις βάπτισης ολόκληρων οικογενειών: πχ.ο Παύλος την οικογένεια της Λυδίας. γ)στον εκχριστιανισμό των Σλάβων βαπτίζονταν και ανήλικοι γ)το ό,τι βαπτίστηκες νήπιο δεν αποκλείει ενήλικος να αλλάξεις την πίστη σου
4)Ο Χριστός βαπτίστηκε σε µεγάλη ηλικία. Κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, οι άνθρωποι βαπτίζονταν αφού είχε προηγηθεί τριετής κατήχηση. Όµως, από τον 5ο αιώνα επικράτησε στον χριστιανικό κόσµο ο νηπιοβαπτισµός. Ένα επιχείρηµα υπέρ του είναι ότι όταν ο Θεός τον άνθρωπο δεν τον ρώτησε, όπως δε ρωτούν οι γονείς τα παιδιά για τη βάπτισή τους. Κατά τη γνώµη σας, ποια άλλα επιχειρήµατα υποστηρίζουν τον νηπιοβαπτισµό και ποια το βάπτισµα ενηλίκων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αρχίζοντας από το βάπτισμα των ενηλίκων, ένα από τα βασικότερα επιχειρήματα των
υποστηρικτών του είναι ότι αφού το βάπτισμα είναι ένα μυστήριο που σηματοδοτεί την
ένταξη μας σε μια θρησκευτική πίστη θα έπρεπε να είναι μια ελεύθερη και συνειδητή επιλογή.
Για να έχει όμως τα χαρακτηριστικά αυτά ο νεοφώτιστος θα πρέπει όχι μόνο να ερωτηθεί αλλά
να έχει την ηλικία και την γνώση για να επιλέξει την είσοδο του στην Εκκλησία. Ένα νήπιο και
να μπορούσε να ερωτηθεί λόγω ηλικίας και μη έχοντας την απαιτούμενη κατήχηση δεν μπορεί
να επιλέξει. Ας μην ξεχνάμε ότι στα πρώτα χριστιανικά χρόνια η κατήχηση διαρκούσε τρία
χρόνια.
Αντίθετα όσοι υποστηρίζουν τον νηπιοβαπτισμό που έχει επικρατήσει από τον 5ο
αιώνα, θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ότι η είσοδος στην Εκκλησία με το μυστήριο του
βαπτίσματος εισάγει τον άνθρωπο σε μια νέα ζωή που εάν την ακολουθήσει θα τον οδηγήσει
στην σωτηρία, άρα όσο πιο νωρίς τόσο το καλύτερο για τον ίδιο. Επιπλέον εάν το παιδί
μεγαλώνοντας δεν επιθυμεί να είναι Χριστιανός τότε είναι πάλι θέμα ελεύθερης επιλογής. Θα
μπορούσε κάποιος να πει ότι ο νηπιοβαπτισμός είναι σαν τον εμβολιασμό, οι γονείς επιλέγουν
να εμβολιάσουν τα παιδιά τους για να τα προστατεύσουν από κάποιες αρρώστιες. Όσο
νωρίτερα τόσο το καλύτερο. 
5)Στην τέλεση του µυστηρίου του Βαπτίσµατος ψάλλεται ο στίχος «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε» (όσοι βαπτισθήκατε στο όνοµα του Χριστού, έχετε ντυθεί τον Χριστό). Τον ίδιο στίχο, για άλλο σκοπό, ακούµε να ψάλλεται και στη λειτουργία της Ανάστασης.  Επιπρόσθετα, η τριπλή κατάδυση του βαπτιζόµενου στο νερό παραπέµπει στην ταφή και Ανάσταση του Χριστού. Με βάση αυτή την αναφορά να αναπτύξετε τη σχέση που υπάρχει ανάµεσα στον τρόπο τέλεσης του Βαπτίσµατος και τη διδασκαλία της Εκκλησίας για την Ανάσταση του Χριστού.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Η Εκκλησία διδάσκει την τριήμερη ταφή και Ανάσταση του Χριστού. Με την Ανάσταση
του Χριστού βλέπουμε την νίκη του Χριστού πάνω στη φθορά και στο θάνατο. Ο άνθρωπος δεν
είναι από την ίδια του τη φύση αθάνατος. Η αθανασία τού χαρίστηκε από το Θεό. Αν ο Θεός
έπαιρνε πίσω αυτό το δώρο, ο άνθρωπος και όλος ο κόσμος θα επέστρεφαν στην ανυπαρξία.
Αθανασία δεν είναι απλή επιβίωση ή συνέχεια της βιολογικής ζωής, αλλά η μετοχή στον
«παράδεισο». Παράδεισος είναι η αιώνια κοινωνία με το Χριστό στη «χώρα των
ζώντων». Αυτή είναι η μεγαλύτερη δωρεά του Θεού στον άνθρωπο.
Σύμφωνα λοιπόν με την διδασκαλία της Εκκλησίας στην χριστιανική πίστη εισέρχεται
κάποιος με το μυστήριο του Βαπτίσματος το οποίο δεν είναι μόνο λουτρό που καθαρίζει, αλλά
«λουτρό παλιγγενεσίας» (Τίτ. 3, 5), δηλαδή αναγέννησης, νέας δημιουργίας. «Είναι λύτρο για
τους αιχμαλώτους. Συγχώρεση για τα αμαρτήματα. Θάνατος της αμαρτίας. Αναγέννηση για την
ψυχή. Ένδυμα φωτεινό. Άγια και ανεξίτηλη σφραγίδα. Όχημα που φέρνει στον ουρανό.
Πραγματική απόλαυση της μακαριότητας του Παραδείσου. Χάρισμα υιοθεσίας. Εγκαθιστά
στην ψυχή μας τη Βασιλεία των ουρανών». Με την βάπτιση και μέσα πλέον από την Εκκλησία
μπορούμε να μετέχουμε στην Βασιλεία των Ουρανών που μας χαρίστηκε με την Ανάσταση του

Χριστού.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΩΣΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ
Ανάλογα µε τον τόπο και την εποχή, αλλάζουν και τα υλικά του Βαπτίσµατος. 
21 Η «Λειτουργία των πιστών» αφορά µόνο τους βαπτισµένους χριστιανούς. 
21 Η Εκκλησία διδάσκει την ισότιµη και ενεργό συµµετοχή στη λατρεία όλων των βαπτισµένων. 
21 Η Εκκλησία υποδέχεται τα νέα µέλη της µε το Βάπτισµα και το Χρίσµα. 
21 Η τριπλή κατάδυση και ανάδυση στο νερό σηµαίνει τη συµµετοχή του βαπτιζόµενου στην τριήµερη ταφή και Ανάσταση του Χριστού. 
21 Κατά τη διαδικασία του Βαπτίσµατος οι πιστοί βλέπουν τον θεό στα µάτια του παιδιού που  βαπτίζεται. 
21 Κατά την Εκκλησία, το Βάπτισµα απαλλάσσει τον άνθρωπο από το προπατορικό αµάρτηµα. 
21 Με το Βάπτισµα ο άνθρωπος εντάσσεται στην Εκκλησία. 
21 Με το Βάπτισµα ο πιστός αποκτά το χάρισµα της υιοθεσίας από τον Θεό. 
21 Με το Χρίσµα µεταφέρονται στο πιστό τα χαρίσµατα του Αγίου Πνεύµατος. 
21 Ο βαπτιζόµενος βυθίζεται στο νερό µια φορά στο όνοµα της Αγίας Τριάδος. 
21 Ο καθαγιασµός των Τιµίων ∆ώρων είναι µέρος του µυστηρίου της Βάπτισης. 
21 Οι λαϊκοί λαµβάνουν µε το Βάπτισµα το χάρισµα της «γενικής ιεροσύνης». 
21 Στο Χρίσµα γίνεται επάλειψη µε Άγιο Μύρο. 
21 Το Βάπτισµα είναι λουτρό «παλιγγενεσίας», αναγέννησης και νέας δηµιουργίας για τον άνθρωπο. 
21 Το Βάπτισµα είναι υποχρεωτικό για τον άνθρωπο, γιατί µόνο έτσι αποκτά τα νόµιµα ανθρώπινα δικαιώµατα.

21 Το µυστήριο του Χρίσµατος είναι ενσωµατωµένο στην ακολουθία του Βαπτίσµατος. 

21 Το Χρίσµα ήταν θεσµός της Παλαιάς ∆ιαθήκης που κατήργησε ο Χριστός. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου