ΘΕΜΑ Β1
«Το μυστήριο του γάμου δεν είναι μια νομική κάλυψη, δεν είναι μια ληξιαρχική πράξη αλλά
είναι ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος που αποζητά τη Βασιλεία του Θεού γίνεται κοινωνός
της Χάριτος, που τον φέρνει μέσα σ’ αυτή τη Βασιλεία, που είναι μια Βασιλεία ενότητος και
αγάπης» (πατήρ Φιλόθεος Φάρος & πατήρ Σταύρος Κοφινάς). Η Εκκλησία συσχετίζει το
μυστήριο του γάμου με τη Βασιλεία του Θεού. Να σχολιάσετε αυτή τη θέση με βάση το
παραπάνω κείμενο.
Απάντηση
Η Εκκλησία ευλογεί και εντάσσει στο σώμα της την ένωση του άνδρα και της γυναίκας
«εις σάρκα μίαν» με το μυστήριο του Γάμου. Με την ευλογία του Θεού, η ένωση αυτή γίνεται
συζυγία, κοινωνία ζωής και σωμάτων με στόχο την τελείωση των προσώπων και τη σωτηρία. Η
απόκτηση παιδιών δεν είναι ο πρώτος ή ο μοναδικός σκοπός του Γάμου. Τα παιδιά είναι
καρπός της αγαπητικής σχέσης των συζύγων. Έτσι, δημιουργείται η οικογένεια, η «κατ’ οίκον
Εκκλησία». Ο Θεός δημιούργησε και ευλόγησε το πρώτο ζευγάρι. Η Εύα ήταν για τον Αδάμ
σάρκα από τη σάρκα του, συμπορευτής του στο δρόμο για την τελείωση και την ένωση με το
Θεό. Η αρχική αυτή ενότητα και η κοινή πορεία του ζεύγους διασπάστηκε από την πτώση του
ανθρώπου. Έτσι άρχισαν οι έχθρες και οι εγωιστικές αντιπαραθέσεις μεταξύ του άνδρα και της
γυναίκας. Ο Χριστός, όμως, ευλογώντας το Γάμο, μεταμορφώνει τα αποτελέσματα της πτώσης
σε μια κοινωνία ενότητας του ανδρογύνου, μεταξύ τους και με το Θεό. Η σημαντικότερη
στιγμή του μυστηρίου του Γάμου είναι όταν ο ιερέας ενώνει τα χέρια των νυμφευόμενων (η
λεγόμενη «άρμοση των χειρών»). Η ωραία αυτή συνήθεια σημαίνει την αδιάσπαστη ένωσή
τους αλλά και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός, ο οποίος οδηγεί τη γυναίκα προς
τον άνδρα ως νυμφαγωγός. όπως κάποτε είχε οδηγήσει την Εύα προς τον Αδάμ. Ο απόστολος
Παύλος ονομάζει «μέγα» το μυστήριο του Γάμου, διότι η ένωση του άνδρα και της
γυναίκας «εις σάρκα μίαν» έχει ως πρότυπο την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία. Είναι
αδύνατη η εφαρμογή της αγάπης μεταξύ των ανθρώπων χωρίς την αναφορά στο Θεό. Γι' αυτό
τονίζεται ότι ο άνδρας αγαπά και φροντίζει τη γυναίκα όπως αγάπησε την Εκκλησία ο Χριστός
(δηλαδή μέχρι θανάτου), η δε γυναίκα υπακούει στον άνδρα όπως η Εκκλησία στο Χριστό. Ο
άνδρας θεωρείται ως κεφαλή της γυναίκας όχι με την έννοια της εξουσίας, αλλά με την έννοια
της θυσίας όπως ακριβώς συνέβη με το Χριστό, που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας.
ΘΕΜΑ Β1
«Συ ο Θεός, ο άγιος, που έπλασες από ύλη τον άνθρωπο και από την πλευρά του
δημιούργησες τη γυναίκα και την ένωσες μαζί του για να είναι κατάλληλη σύντροφος, γιατί
άρεσε στη μεγαλειότητά Σου να μην είναι ο άνθρωπος μόνος στη γη, τώρα άπλωσε το χέρι Σου
και ένωσε τον δούλο (…) σου και τη δούλη (…) σου, γιατί από Σένα δένεται σφικτά η γυναίκα
με τον άνδρα. Συνένωσέ τους με ομόνοια, στεφάνωσέ τους με αγάπη· ένωσέ τους σε μια
σάρκα· χάρισέ τους καρπό κοιλίας, δώσ’ τους να απολαύσουν καλά παιδιά» (Ευχή από το
μυστήριο του Γάμου).
Να εντοπίσετε και να σχολιάσετε σημεία του κειμένου που αφορούν στη σχέση των συζύγων
λαμβάνοντας υπόψη την πίστη της Εκκλησίας στη δημιουργία του ανθρώπου από τον Θεό.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η Εκκλησία ευλογεί και εντάσσει στο σώμα της την ένωση του άνδρα και της γυναίκας
«εις σάρκα μίαν» με το μυστήριο του Γάμου. Με την ευλογία του Θεού, η ένωση αυτή γίνεται
συζυγία, κοινωνία ζωής και σωμάτων με στόχο την τελείωση των προσώπων και τη σωτηρία. Η
απόκτηση παιδιών δεν είναι ο πρώτος ή ο μοναδικός σκοπός του Γάμου. Τα παιδιά είναι
καρπός της αγαπητικής σχέσης των συζύγων. Έτσι, δημιουργείται η οικογένεια, η «κατ’ οίκον
Εκκλησία». Ο Θεός δημιούργησε και ευλόγησε το πρώτο ζευγάρι. Η Εύα ήταν για τον Αδάμ
σάρκα από τη σάρκα του, συμπορευτής του στο δρόμο για την τελείωση και την ένωση με το
Θεό. Η αρχική αυτή ενότητα και η κοινή πορεία του ζεύγους διασπάστηκε από την πτώση του
ανθρώπου. Έτσι άρχισαν οι έχθρες και οι εγωιστικές αντιπαραθέσεις μεταξύ του άνδρα και της
γυναίκας. Ο Χριστός, όμως, ευλογώντας το Γάμο, μεταμορφώνει τα αποτελέσματα της πτώσης
σε μια κοινωνία ενότητας του ανδρογύνου, μεταξύ τους και με το Θεό. Η σημαντικότερη
στιγμή του μυστηρίου του Γάμου είναι όταν ο ιερέας ενώνει τα χέρια των νυμφευόμενων (η
λεγόμενη «άρμοση των χειρών»). Η ωραία αυτή συνήθεια σημαίνει την αδιάσπαστη ένωσή
τους αλλά και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός, ο οποίος οδηγεί τη γυναίκα προς
τον άνδρα ως νυμφαγωγός. όπως κάποτε είχε οδηγήσει την Εύα προς τον Αδάμ.
ΘΕΜΑ Β1
«Οι άνδρες να αγαπάτε τις γυναίκες σας, όπως ο Χριστός αγάπησε την Εκκλησία και πρόσφερε
τη ζωή του γι' αυτήν· ήθελε έτσι να την εξαγιάσει καθαρίζοντάς την με το λουτρό του
βαπτίσματος και με τον λόγο, ώστε να την έχει ως νύφη την Εκκλησία με όλη της τη
λαμπρότητα, την καθαρότητα και την αγιότητα, χωρίς ψεγάδι ή ελάττωμα ή κάτι παρόμοιο. Το
ίδιο και οι άνδρες οφείλουν να αγαπούν τις γυναίκες τους, όπως αγαπούν το ίδιο τους το
σώμα. Όποιος αγαπάει τη γυναίκα του αγαπάει τον εαυτό του... Το μυστήριο αυτό είναι
μεγάλο, που εγώ σας λέω ότι αναφέρεται στη σχέση Χριστού και Εκκλησίας» (Απόστολος
Παύλος). Στο παραπάνω απόσπασμα, από την προς Εφεσίους Επιστολή, ο Απόστολος Παύλος
χαρακτηρίζει τον Γάμο, μυστήριο μεγάλο («μέγα»). Να εξηγήσετε τους λόγους για τους
οποίους αποδίδει στο μυστήριο του Γάμου αυτόν τον χαρακτηρισμό.
Απάντηση
Η Εκκλησία ευλογεί και εντάσσει στο σώμα της την ένωση του άνδρα και της γυναίκας
«εις σάρκα μίαν» με το μυστήριο του Γάμου. Με την ευλογία του Θεού, η ένωση αυτή γίνεται
συζυγία, κοινωνία ζωής και σωμάτων με στόχο την τελείωση των προσώπων και τη σωτηρία. Η
απόκτηση παιδιών δεν είναι ο πρώτος ή ο μοναδικός σκοπός του Γάμου. Τα παιδιά είναι
καρπός της αγαπητικής σχέσης των συζύγων. Έτσι, δημιουργείται η οικογένεια, η «κατ’ οίκον».
Ο Θεός δημιούργησε και ευλόγησε το πρώτο ζευγάρι. Η Εύα ήταν για τον Αδάμ σάρκα από τη
σάρκα του, συμπορευτής του στο δρόμο για την τελείωση και την ένωση με το Θεό. Η αρχική
αυτή ενότητα και η κοινή πορεία του ζεύγους διασπάστηκε από την πτώση του ανθρώπου.
Έτσι άρχισαν οι έχθρες και οι εγωιστικές αντιπαραθέσεις μεταξύ του άνδρα και της γυναίκας. Ο
Χριστός, όμως, ευλογώντας το Γάμο, μεταμορφώνει τα αποτελέσματα της πτώσης σε μια
κοινωνία ενότητας του ανδρογύνου, μεταξύ τους και με το Θεό. Η σημαντικότερη στιγμή του
μυστηρίου του Γάμου είναι όταν ο ιερέας ενώνει τα χέρια των νυμφευόμενων (η λεγόμενη
«άρμοση των χειρών»). Η ωραία αυτή συνήθεια σημαίνει την αδιάσπαστη ένωσή τους αλλά
και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός, ο οποίος οδηγεί τη γυναίκα προς τον άνδρα
ως νυμφαγωγός. όπως κάποτε είχε οδηγήσει την Εύα προς τον Αδάμ. Ο απόστολος Παύλος
ονομάζει «μέγα» το μυστήριο του Γάμου, διότι η ένωση του άνδρα και της γυναίκας «εις
σάρκα μίαν» έχει ως πρότυπο την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία. Είναι αδύνατη η
εφαρμογή της αγάπης μεταξύ των ανθρώπων χωρίς την αναφορά στο Θεό. Γι' αυτό τονίζεται
ότι ο άνδρας αγαπά και φροντίζει τη γυναίκα όπως αγάπησε την Εκκλησία ο Χριστός (δηλαδή
μέχρι θανάτου), η δε γυναίκα υπακούει στον άνδρα όπως η Εκκλησία στο Χριστό. Ο άνδρας
θεωρείται ως κεφαλή της γυναίκας όχι με την έννοια της εξουσίας, αλλά με την έννοια της
θυσίας όπως ακριβώς συνέβη με το Χριστό, που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής με σύντομη αιτιολόγηση
Ο Απόστολος Παύλος ονοµάζει το µυστήριο του γάµου «µέγα» γιατί η ένωση του άνδρα και της γυναίκας έχει ως πρότυπο α. την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία β. την ένωση του Αδάμ με την Εύα γ. την ένωση όλων των ανθρώπων δ. κανένα από τα παραπάνω
ΑΠΑΝΤΗΣΗ 1. Ο Απόστολος Παύλος ονομάζει το μυστήριο του γάμου «μέγα» γιατί η ένωση του άνδρα και της γυναίκας έχει ως πρότυπο α. την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία.Ο απόστολος Παύλος ονομάζει «μέγα» το μυστήριο του Γάμου, διότι η ένωση του άνδρα και
της γυναίκας «εις σάρκα μίαν» έχει ως πρότυπο την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία. Είναι
αδύνατη η εφαρμογή της αγάπης μεταξύ των ανθρώπων χωρίς την αναφορά στο Θεό. Γι' αυτό
τονίζεται ότι ο άνδρας αγαπά και φροντίζει τη γυναίκα όπως αγάπησε την Εκκλησία ο Χριστός
(δηλαδή μέχρι θανάτου), η δε γυναίκα υπακούει στον άνδρα όπως η Εκκλησία στο Χριστό. Ο
άνδρας θεωρείται ως κεφαλή της γυναίκας όχι με την έννοια της εξουσίας, αλλά με την έννοια
της θυσίας όπως ακριβώς συνέβη με το Χριστό, που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας.
«Το μυστήριο του γάμου δεν είναι μια νομική κάλυψη, δεν είναι μια ληξιαρχική πράξη αλλά
είναι ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος που αποζητά τη Βασιλεία του Θεού γίνεται κοινωνός
της Χάριτος, που τον φέρνει μέσα σ’ αυτή τη Βασιλεία, που είναι μια Βασιλεία ενότητος και
αγάπης» (πατήρ Φιλόθεος Φάρος & πατήρ Σταύρος Κοφινάς). Η Εκκλησία συσχετίζει το
μυστήριο του γάμου με τη Βασιλεία του Θεού. Να σχολιάσετε αυτή τη θέση με βάση το
παραπάνω κείμενο.
Απάντηση
Η Εκκλησία ευλογεί και εντάσσει στο σώμα της την ένωση του άνδρα και της γυναίκας
«εις σάρκα μίαν» με το μυστήριο του Γάμου. Με την ευλογία του Θεού, η ένωση αυτή γίνεται
συζυγία, κοινωνία ζωής και σωμάτων με στόχο την τελείωση των προσώπων και τη σωτηρία. Η
απόκτηση παιδιών δεν είναι ο πρώτος ή ο μοναδικός σκοπός του Γάμου. Τα παιδιά είναι
καρπός της αγαπητικής σχέσης των συζύγων. Έτσι, δημιουργείται η οικογένεια, η «κατ’ οίκον
Εκκλησία». Ο Θεός δημιούργησε και ευλόγησε το πρώτο ζευγάρι. Η Εύα ήταν για τον Αδάμ
σάρκα από τη σάρκα του, συμπορευτής του στο δρόμο για την τελείωση και την ένωση με το
Θεό. Η αρχική αυτή ενότητα και η κοινή πορεία του ζεύγους διασπάστηκε από την πτώση του
ανθρώπου. Έτσι άρχισαν οι έχθρες και οι εγωιστικές αντιπαραθέσεις μεταξύ του άνδρα και της
γυναίκας. Ο Χριστός, όμως, ευλογώντας το Γάμο, μεταμορφώνει τα αποτελέσματα της πτώσης
σε μια κοινωνία ενότητας του ανδρογύνου, μεταξύ τους και με το Θεό. Η σημαντικότερη
στιγμή του μυστηρίου του Γάμου είναι όταν ο ιερέας ενώνει τα χέρια των νυμφευόμενων (η
λεγόμενη «άρμοση των χειρών»). Η ωραία αυτή συνήθεια σημαίνει την αδιάσπαστη ένωσή
τους αλλά και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός, ο οποίος οδηγεί τη γυναίκα προς
τον άνδρα ως νυμφαγωγός. όπως κάποτε είχε οδηγήσει την Εύα προς τον Αδάμ. Ο απόστολος
Παύλος ονομάζει «μέγα» το μυστήριο του Γάμου, διότι η ένωση του άνδρα και της
γυναίκας «εις σάρκα μίαν» έχει ως πρότυπο την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία. Είναι
αδύνατη η εφαρμογή της αγάπης μεταξύ των ανθρώπων χωρίς την αναφορά στο Θεό. Γι' αυτό
τονίζεται ότι ο άνδρας αγαπά και φροντίζει τη γυναίκα όπως αγάπησε την Εκκλησία ο Χριστός
(δηλαδή μέχρι θανάτου), η δε γυναίκα υπακούει στον άνδρα όπως η Εκκλησία στο Χριστό. Ο
άνδρας θεωρείται ως κεφαλή της γυναίκας όχι με την έννοια της εξουσίας, αλλά με την έννοια
της θυσίας όπως ακριβώς συνέβη με το Χριστό, που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας.
ΘΕΜΑ Β1
«Συ ο Θεός, ο άγιος, που έπλασες από ύλη τον άνθρωπο και από την πλευρά του
δημιούργησες τη γυναίκα και την ένωσες μαζί του για να είναι κατάλληλη σύντροφος, γιατί
άρεσε στη μεγαλειότητά Σου να μην είναι ο άνθρωπος μόνος στη γη, τώρα άπλωσε το χέρι Σου
και ένωσε τον δούλο (…) σου και τη δούλη (…) σου, γιατί από Σένα δένεται σφικτά η γυναίκα
με τον άνδρα. Συνένωσέ τους με ομόνοια, στεφάνωσέ τους με αγάπη· ένωσέ τους σε μια
σάρκα· χάρισέ τους καρπό κοιλίας, δώσ’ τους να απολαύσουν καλά παιδιά» (Ευχή από το
μυστήριο του Γάμου).
Να εντοπίσετε και να σχολιάσετε σημεία του κειμένου που αφορούν στη σχέση των συζύγων
λαμβάνοντας υπόψη την πίστη της Εκκλησίας στη δημιουργία του ανθρώπου από τον Θεό.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η Εκκλησία ευλογεί και εντάσσει στο σώμα της την ένωση του άνδρα και της γυναίκας
«εις σάρκα μίαν» με το μυστήριο του Γάμου. Με την ευλογία του Θεού, η ένωση αυτή γίνεται
συζυγία, κοινωνία ζωής και σωμάτων με στόχο την τελείωση των προσώπων και τη σωτηρία. Η
απόκτηση παιδιών δεν είναι ο πρώτος ή ο μοναδικός σκοπός του Γάμου. Τα παιδιά είναι
καρπός της αγαπητικής σχέσης των συζύγων. Έτσι, δημιουργείται η οικογένεια, η «κατ’ οίκον
Εκκλησία». Ο Θεός δημιούργησε και ευλόγησε το πρώτο ζευγάρι. Η Εύα ήταν για τον Αδάμ
σάρκα από τη σάρκα του, συμπορευτής του στο δρόμο για την τελείωση και την ένωση με το
Θεό. Η αρχική αυτή ενότητα και η κοινή πορεία του ζεύγους διασπάστηκε από την πτώση του
ανθρώπου. Έτσι άρχισαν οι έχθρες και οι εγωιστικές αντιπαραθέσεις μεταξύ του άνδρα και της
γυναίκας. Ο Χριστός, όμως, ευλογώντας το Γάμο, μεταμορφώνει τα αποτελέσματα της πτώσης
σε μια κοινωνία ενότητας του ανδρογύνου, μεταξύ τους και με το Θεό. Η σημαντικότερη
στιγμή του μυστηρίου του Γάμου είναι όταν ο ιερέας ενώνει τα χέρια των νυμφευόμενων (η
λεγόμενη «άρμοση των χειρών»). Η ωραία αυτή συνήθεια σημαίνει την αδιάσπαστη ένωσή
τους αλλά και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός, ο οποίος οδηγεί τη γυναίκα προς
τον άνδρα ως νυμφαγωγός. όπως κάποτε είχε οδηγήσει την Εύα προς τον Αδάμ.
ΘΕΜΑ Β1
«Οι άνδρες να αγαπάτε τις γυναίκες σας, όπως ο Χριστός αγάπησε την Εκκλησία και πρόσφερε
τη ζωή του γι' αυτήν· ήθελε έτσι να την εξαγιάσει καθαρίζοντάς την με το λουτρό του
βαπτίσματος και με τον λόγο, ώστε να την έχει ως νύφη την Εκκλησία με όλη της τη
λαμπρότητα, την καθαρότητα και την αγιότητα, χωρίς ψεγάδι ή ελάττωμα ή κάτι παρόμοιο. Το
ίδιο και οι άνδρες οφείλουν να αγαπούν τις γυναίκες τους, όπως αγαπούν το ίδιο τους το
σώμα. Όποιος αγαπάει τη γυναίκα του αγαπάει τον εαυτό του... Το μυστήριο αυτό είναι
μεγάλο, που εγώ σας λέω ότι αναφέρεται στη σχέση Χριστού και Εκκλησίας» (Απόστολος
Παύλος). Στο παραπάνω απόσπασμα, από την προς Εφεσίους Επιστολή, ο Απόστολος Παύλος
χαρακτηρίζει τον Γάμο, μυστήριο μεγάλο («μέγα»). Να εξηγήσετε τους λόγους για τους
οποίους αποδίδει στο μυστήριο του Γάμου αυτόν τον χαρακτηρισμό.
Απάντηση
Η Εκκλησία ευλογεί και εντάσσει στο σώμα της την ένωση του άνδρα και της γυναίκας
«εις σάρκα μίαν» με το μυστήριο του Γάμου. Με την ευλογία του Θεού, η ένωση αυτή γίνεται
συζυγία, κοινωνία ζωής και σωμάτων με στόχο την τελείωση των προσώπων και τη σωτηρία. Η
απόκτηση παιδιών δεν είναι ο πρώτος ή ο μοναδικός σκοπός του Γάμου. Τα παιδιά είναι
καρπός της αγαπητικής σχέσης των συζύγων. Έτσι, δημιουργείται η οικογένεια, η «κατ’ οίκον».
Ο Θεός δημιούργησε και ευλόγησε το πρώτο ζευγάρι. Η Εύα ήταν για τον Αδάμ σάρκα από τη
σάρκα του, συμπορευτής του στο δρόμο για την τελείωση και την ένωση με το Θεό. Η αρχική
αυτή ενότητα και η κοινή πορεία του ζεύγους διασπάστηκε από την πτώση του ανθρώπου.
Έτσι άρχισαν οι έχθρες και οι εγωιστικές αντιπαραθέσεις μεταξύ του άνδρα και της γυναίκας. Ο
Χριστός, όμως, ευλογώντας το Γάμο, μεταμορφώνει τα αποτελέσματα της πτώσης σε μια
κοινωνία ενότητας του ανδρογύνου, μεταξύ τους και με το Θεό. Η σημαντικότερη στιγμή του
μυστηρίου του Γάμου είναι όταν ο ιερέας ενώνει τα χέρια των νυμφευόμενων (η λεγόμενη
«άρμοση των χειρών»). Η ωραία αυτή συνήθεια σημαίνει την αδιάσπαστη ένωσή τους αλλά
και την τιμή που δείχνει στο νέο ζευγάρι ο Θεός, ο οποίος οδηγεί τη γυναίκα προς τον άνδρα
ως νυμφαγωγός. όπως κάποτε είχε οδηγήσει την Εύα προς τον Αδάμ. Ο απόστολος Παύλος
ονομάζει «μέγα» το μυστήριο του Γάμου, διότι η ένωση του άνδρα και της γυναίκας «εις
σάρκα μίαν» έχει ως πρότυπο την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία. Είναι αδύνατη η
εφαρμογή της αγάπης μεταξύ των ανθρώπων χωρίς την αναφορά στο Θεό. Γι' αυτό τονίζεται
ότι ο άνδρας αγαπά και φροντίζει τη γυναίκα όπως αγάπησε την Εκκλησία ο Χριστός (δηλαδή
μέχρι θανάτου), η δε γυναίκα υπακούει στον άνδρα όπως η Εκκλησία στο Χριστό. Ο άνδρας
θεωρείται ως κεφαλή της γυναίκας όχι με την έννοια της εξουσίας, αλλά με την έννοια της
θυσίας όπως ακριβώς συνέβη με το Χριστό, που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής με σύντομη αιτιολόγηση
Ο Απόστολος Παύλος ονοµάζει το µυστήριο του γάµου «µέγα» γιατί η ένωση του άνδρα και της γυναίκας έχει ως πρότυπο α. την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία β. την ένωση του Αδάμ με την Εύα γ. την ένωση όλων των ανθρώπων δ. κανένα από τα παραπάνω
ΑΠΑΝΤΗΣΗ 1. Ο Απόστολος Παύλος ονομάζει το μυστήριο του γάμου «μέγα» γιατί η ένωση του άνδρα και της γυναίκας έχει ως πρότυπο α. την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία.Ο απόστολος Παύλος ονομάζει «μέγα» το μυστήριο του Γάμου, διότι η ένωση του άνδρα και
της γυναίκας «εις σάρκα μίαν» έχει ως πρότυπο την ένωση του Χριστού με την Εκκλησία. Είναι
αδύνατη η εφαρμογή της αγάπης μεταξύ των ανθρώπων χωρίς την αναφορά στο Θεό. Γι' αυτό
τονίζεται ότι ο άνδρας αγαπά και φροντίζει τη γυναίκα όπως αγάπησε την Εκκλησία ο Χριστός
(δηλαδή μέχρι θανάτου), η δε γυναίκα υπακούει στον άνδρα όπως η Εκκλησία στο Χριστό. Ο
άνδρας θεωρείται ως κεφαλή της γυναίκας όχι με την έννοια της εξουσίας, αλλά με την έννοια
της θυσίας όπως ακριβώς συνέβη με το Χριστό, που είναι η κεφαλή της Εκκλησίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου