α) Μία από τις αντιλήψεις για το πρόσωπο του Χριστού ήταν ότι είναι ένας μεγάλος
κοινωνικός επαναστάτης. Ποια στοιχεία στο πρόσωπο και τη διδασκαλία του Χριστού διέκριναν οι κοινωνιστές (σοσιαλιστές);
(10 Μονάδες)
κοινωνικός επαναστάτης. Ποια στοιχεία στο πρόσωπο και τη διδασκαλία του Χριστού διέκριναν οι κοινωνιστές (σοσιαλιστές);
(10 Μονάδες)
ΘΕΜΑ Β2
«Είναι Υιός ένας, διπλός κατά τη φύση, αλλά όχι κατά την υπόσταση· γι’ αυτό αληθινά κηρύττοντάς Τον ως τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο, ομολογούμε τον Χριστό τον Θεό μας»
(Ύμνος του Εσπερινού).
Με αφετηρία τον παραπάνω ύμνο, να αναπτύξετε τα βασικά σημεία της διδασκαλίας της Εκκλησίας για τον Ιησού Χριστό.
(25 Μονάδες)
α) Για ποιους λόγους οι Γραμματείς, οι Φαρισαίοι και Σαδδουκαίοι, αλλά και οι σύγχρονοι του Χριστού παρερμήνευσαν ή παρεξήγησαν την αποστολή Του;
(10 Μονάδες)
β) Να παρουσιάσετε την άποψη του ρομαντισμού και του κοινωνισμού (σοσιαλισμού) για το πρόσωπο του Χριστού.
(15 Μονάδες)
β) Να αναφέρετε ένα παράδειγμα λανθασμένης κατανόησης του προσώπου του Ιησού Χριστού και να το σχολιάσετε με συντομία λαμβάνοντας υπόψη τη διδασκαλία της Εκκλησίας για το πρόσωπό του.
(15 Μονάδες)
ΘΕΜΑ Β2
«Είναι Υιός ένας, διπλός κατά τη φύση, αλλά όχι κατά την υπόσταση· γι’ αυτό αληθινά
κηρύττοντάς Τον ως τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο, ομολογούμε τον Χριστό τον Θεό μας».
(Ύμνος του Εσπερινού).
Με αφετηρία τον παραπάνω ύμνο, να αναπτύξετε τα βασικά σημεία της διδασκαλίας της
Εκκλησίας για τον Ιησού Χριστό.
(25 Μονάδες)
β) Ποια στοιχεία από τη ζωή του Χριστού κάνουν πολλούς να πιστεύουν γι’ Αυτόν ότι ήταν
μόνο ένας κοινωνικός μεταρρυθμιστής ή επαναστάτης;
(15 Μονάδες)
«Εγώ για σένα πατέρας, εγώ αδελφός, εγώ σύζυγος, εγώ σπίτι, εγώ τροφή, εγώ ρούχο, εγώ
ρίζα, εγώ θεμέλιο, ό,τι θέλεις εγώ. Να μη σου λείψει τίποτα. Θα δουλέψω εγώ. Ήρθα να σε
υπηρετήσω, όχι να με υπηρετήσεις. Εγώ και φίλος, και μέλος του σώματός σου και κεφάλι,
και αδελφός και αδελφή και μητέρα, όλα εγώ. Μόνο να είσαι κοντά μου. Εγώ φτωχός για
σένα και αλήτης για σένα. Στον σταυρό για σένα, στον τάφο για σένα. Στον ουρανό
παρακαλώ για σένα τον Πατέρα μου, στη γη έρχομαι πρεσβευτής του Πατέρα μου για σένα.
Εσύ είσαι τα πάντα για μένα, και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος μου και μέλος του
σώματός μου. Τι άλλο θέλεις;» (άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)
Στο παραπάνω κείμενο αναφέρονται πολλά στοιχεία της διδασκαλίας της Εκκλησίας για το
πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Να τα παρουσιάσετε και να σχολιάσετε το βασικό μήνυμα
του κειμένου προς τον σύγχρονο άνθρωπο.
(25 Μονάδες)
β) Ποιες είναι οι συνέπειες για τον άνθρωπο και τον κόσμο από την ένωση των δύο φύσεων στο πρόσωπο του Χριστού;
(15 Μονάδες)
β) Οι Ιουδαίοι της εποχής του Χριστού παρερμήνευσαν το πρόσωπό Του. Να αναφέρετε παραδείγματα.
(15 Μονάδες)
«Είναι Υιός ένας, διπλός κατά τη φύση, αλλά όχι κατά την υπόσταση· γι’ αυτό αληθινά κηρύττοντάς Τον ως τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο, ομολογούμε τον Χριστό τον Θεό μας»
(Ύμνος του Εσπερινού).
Με αφετηρία τον παραπάνω ύμνο, να αναπτύξετε τα βασικά σημεία της διδασκαλίας της Εκκλησίας για τον Ιησού Χριστό.
(25 Μονάδες)
α) Για ποιους λόγους οι Γραμματείς, οι Φαρισαίοι και Σαδδουκαίοι, αλλά και οι σύγχρονοι του Χριστού παρερμήνευσαν ή παρεξήγησαν την αποστολή Του;
(10 Μονάδες)
β) Σε όλες τις εποχές εμφανίζονται παρερμηνείες για το πρόσωπο του Χριστού. Να
αναφέρετε τρία παραδείγματα και να αναπτύξετε με συντομία ένα από αυτά.
(15 Μονάδες)
αναφέρετε τρία παραδείγματα και να αναπτύξετε με συντομία ένα από αυτά.
(15 Μονάδες)
β) Να παρουσιάσετε την άποψη του ρομαντισμού και του κοινωνισμού (σοσιαλισμού) για το πρόσωπο του Χριστού.
(15 Μονάδες)
β) Να αναφέρετε ένα παράδειγμα λανθασμένης κατανόησης του προσώπου του Ιησού Χριστού και να το σχολιάσετε με συντομία λαμβάνοντας υπόψη τη διδασκαλία της Εκκλησίας για το πρόσωπό του.
(15 Μονάδες)
ΘΕΜΑ Β2
«Είναι Υιός ένας, διπλός κατά τη φύση, αλλά όχι κατά την υπόσταση· γι’ αυτό αληθινά
κηρύττοντάς Τον ως τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο, ομολογούμε τον Χριστό τον Θεό μας».
(Ύμνος του Εσπερινού).
Με αφετηρία τον παραπάνω ύμνο, να αναπτύξετε τα βασικά σημεία της διδασκαλίας της
Εκκλησίας για τον Ιησού Χριστό.
(25 Μονάδες)
β) Ποια στοιχεία από τη ζωή του Χριστού κάνουν πολλούς να πιστεύουν γι’ Αυτόν ότι ήταν
μόνο ένας κοινωνικός μεταρρυθμιστής ή επαναστάτης;
(15 Μονάδες)
«Εγώ για σένα πατέρας, εγώ αδελφός, εγώ σύζυγος, εγώ σπίτι, εγώ τροφή, εγώ ρούχο, εγώ
ρίζα, εγώ θεμέλιο, ό,τι θέλεις εγώ. Να μη σου λείψει τίποτα. Θα δουλέψω εγώ. Ήρθα να σε
υπηρετήσω, όχι να με υπηρετήσεις. Εγώ και φίλος, και μέλος του σώματός σου και κεφάλι,
και αδελφός και αδελφή και μητέρα, όλα εγώ. Μόνο να είσαι κοντά μου. Εγώ φτωχός για
σένα και αλήτης για σένα. Στον σταυρό για σένα, στον τάφο για σένα. Στον ουρανό
παρακαλώ για σένα τον Πατέρα μου, στη γη έρχομαι πρεσβευτής του Πατέρα μου για σένα.
Εσύ είσαι τα πάντα για μένα, και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος μου και μέλος του
σώματός μου. Τι άλλο θέλεις;» (άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)
Στο παραπάνω κείμενο αναφέρονται πολλά στοιχεία της διδασκαλίας της Εκκλησίας για το
πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Να τα παρουσιάσετε και να σχολιάσετε το βασικό μήνυμα
του κειμένου προς τον σύγχρονο άνθρωπο.
(25 Μονάδες)
(15 Μονάδες)
(15 Μονάδες)
β) Η Εκκλησία διατύπωσε οριστικά και αμετάκλητα την πίστη της για το πρόσωπο του
Ιησού Χριστού στον όρο της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Πώς Τον περιγράφει;
(15 Μονάδες)
Ιησού Χριστού στον όρο της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Πώς Τον περιγράφει;
(15 Μονάδες)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου